IDOL

Som jag skrivit innan så sökte jag till IDOL i år igen. Sökte först i Linköping, men kom då inte vidare. Några dagar senare ringde de och sa att de hade fått in ett tips om mig. Självklart från mamma.. Men ja, de ville d att jag skulle komma och sjunga för juryn direkt uan att stö i någon kö eller sjunga för någon förjury. Så jag kom dit och kände mig gaska opepp om jag ska vara ärlig. Det är en sån otrolig press att vara där. Kameror överallt, folk som är skitduktiga och en nervositet som bara tar kål på en. 10 minuter innan jag skulle n så bytte jag låt. Skulle sjunga Painted by numbers med The Sounds, men kände inte att det var rätt. Ville ha en mer "äkta" låt, där jag visar min röst. Så det blev Don't you remember med Adele som jag sjungit mycket innan. Jag kom dit och juryn kände igen mig, och så. Och denna gång gick det myckket bättre. Alla 3 gillade mig och de sa då ja. Så ja, jag gick även vidare denna gången. Här är min audition som finna på TV4. Den kanske kommer med i tv ikväll, men det vet man ju inte. Så tänkte om ni vill höra den. 
 
http://www.tv4play.se/program/idol?video_id=2416345 
 
TRYCK PÅ LÄNKEN FÖR ATT SE MIN AUDITION
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0