I'm sorry mama, never ment to hurt you

Satt i min fötölj och kollade på Biggest Looser, och kände mig smal. Kanske skulle göra en choklad toddy innan jag går och lägger mig, tänkte jag, Tills mamma kommer inspringade från ett gympass och säger;

"
Asså Maja, jag tittade på Ett halv ton tonåring på TV nu och jag började genast tänka på att du måste börja träna igen. Du sitter stilla i din fötölj hela dagarna och du har redan fått ryggproblem. Du säger att du tycker det är jobbigt att cykla till bussen varje morgon, du har inga muskler kvar. Du kan väl iallafall ut och gå någon gång i veckan? Du får inte sluta som ett halv ton!"


WHAT? vad får hon allt ifrån? Här sitter jag trött, för att jag gått i skolan till halv 5. Inte för att jag cyklar 500 meter till bussen. Och choklad toddyn jag så gärna ville ha, tack mamma för att jag helt plötsligt tappade matlusten när du gemförde mig med en tonåring som väger ett ton...


Jag om 2 år?? tack mammi :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0