Det läskiga !!!

Jag och matilda satt vid datan igår vid ungefär 12 tiden. Sen ringde det på min mobil, men hann inte svara förrän personen hann lägga på. En sekund senare så ringde det på hemmtelefonen. Jag förstod att det var samma person. Det var johanna , och det ända jag kunde höra var:
- Maja vi är föröljda hjälp , jag får panik! ( hon grät och skrek och hade panik)
Jag fatatde ingenting, men av nån konstig anledning så hörde man två röster av henne, en från min mobil och en utifrån. Hon var utanför mitt hus. Då börjar nån rycka i handtaget helt hysteriskt, och skrek. Och jag bor liksom vid psyket så man blev inte lite rädd asså. Men mamma och Tom flög upp, och jag skrek:
-Det är Johanna och Rebecca, öppna fort!
Då springer Johanna och rebecca in och gråter och är helt hysteriska. Mamma och Tom sprang ut för att titta då stod det en bil ungefär 20 meter från vår lägenhet som vände så fort att det blev bilmärken i marken.

Dom berätta att dom hade blivit förfölja jätte länge, på moppen. Det var en mörk gammal Volvo som hade kört  efter dom. Rebcca sa att man kunde inte titta i bakspeglen vilka det var eller vilket regestreringsnummer för dom ahde tagit på hellyset. Smart av dom.

Dom körde ju genvägar på trottoarer och massa sånt och svängde och flera varv i rondellen, men don hängde efter dom. Rebecca råkade köra in i en återvändsgränd, då blockerade volvon vägen så dom kunde inte åka förbi. Så då fick dom göra upp på trottoaren och masa sånt.

Det var så jääkla läskig när dom kom och drog i handtaget. Jag och matilda blev rädda, men tänk då vad dom blev !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0